نقدی در مورد چت روم ها ...

با سلام.

چت کردن را می توان به نوعی جزء آن دسته از کارهایی برشمرد که هم جنبه ی مثبت دارند و هم جنبه ی منفی. دلایل مختلفی برای چت کردن می تواند وجود داشته باشد. سرگرمی و گذراندن وقت، رفع دلتنگی و تنهایی، دوست یابی، کنجکاری و ماجراجو بودن، تبلیغ و ترویج افکار و عقاید خود، درد دل کردن، بازاریابی و اعتیاد به چت می توانند از دلایل چت کردن باشند. البته در این بین افرادی هم هستند که بدون هیچ دلیلی روی به چت می آورند.

اما آیا همیشه هر کسی که با هدف مشخصی چت کردن را شروع می کند با همان هدف هم پایان می دهد؟

بارها اتفاق افتاده که فردی فقط از روی کنجکاوی شروع به چت کردن می کند ولی در دام افرادی قرار می گیرد که آهسته آهسته او را از مسیر خارج کرده و به بیراهه می کشانند. دقت کنید که محیط چت روم ها (منظور چت روهای داخلی است) اصلا محیط قابل اعتمادی نیست. خود بنده چون این را دیده ام و امتحان کرده ام عرض می کنم. افرادی صرفا و فقط و فقط جهت هوسرانی و تخلیه ی قوای شهوانی خود و برخی نیز با هدف از راه به در کردن جوانان ما پا به این محیط می گذارند.

 

شاید برایتان این سوال ایجاد شود که مگر نظارتی بر روی این چت روم ها نیست؟ پاسخ مشخصی به این سوال نمی توان داد. شاید نظارت های نامحسوسی در محیط های عمومی چت روم ها صورت بگیرد ولی در محیط خصوصی چت روم ها خیلی خیلی این نظارت کمتر است و تا جایی که خود بنده امتحان کردم هیچ نظارتی وجود ندارد. فرد به راحتی می تواند در مورد مسائل ج.ن.س.ی و حتی س..ک..س صحبت کند. حتی پیشنهادهای بی شرمانه نیز در محیط خصوصی چت روم ها قابل مشاهده است. این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که همه ی این چت روم ها ادعای ثبت در سایت سازماندهی را دارند و حتی در صفحه ی ورودی این سایت ها می توانید قوانینی را مشاهده کنید که ظاهرا در این باره هشدار داده اند ولی این که چقدر به این قوانین عمل می شود جای صحبت بسیار دارد ...

شاید بگویید که من که برای چنین کارهایی (س..ک..س و ...) وارد محیط چت نمی شوم. بله کاملا درست است. اما پیش از این هم گفته شد فرد با چنین هدفی وارد چنین محیط هایی نمی شود ولی آیا به سمت آن هم کشانده نمی شود؟ واضح است که جواب بله است. فرد به محض ورود (به خصوص دخترخانم ها) با انبوهی از پیام های خصوصی روبه رو می شود که در ان با انواع و اقسام سلیقه ها و رفتارها روبه روست. هدف طرف مقابل هم مشخص است. عده ای حتی اندکی صبر نکرده و در اولین پیام های خود شروع به به کار بردن الفاظ بی ادبانه و پیشنهادهای بی شرمانه می کنند.

نکته ی دیگر در مورد این چت روم ها فریب کاری هایی است که صورت می گیرد. مثلا ورود دختران با آیدی پسر و یا ورود پسران با آیدی دخترها. که این گونه بتوانند به راحتی و بدون جلب نظر به اهداف خود برسند. حتی مواردی وجود دارد که پسری خود را دختر همجنس باز معرفی می کند و از طریق صحبت در خصوص مسائل ج.ن.س.ی با سایر دخترها هم به هدف خود که شهوت طلبی است می رسد و هم ممکن است طرف مقابل را به آن سمت بکشاند.

در انتها پیشنهاد بنده به شما این است که تا جایی که برایتان مقدور است وارد چنین محیط هایی نشوید. مگر اینکه از قبل با دوستی (از جنس خودتان) که می شناسید هماهنگ کرده باشید و بخواهید مدتی را با هم صحبت کنید. البته برای چنین کاری نیازی به استفاده از چت روم ها نیست و شما می توانید با آیدی دوست خودتان به راحتی چت کنید.

این ها صرفا تذکراتی دوستانه بود برای کسانی که می خواهند به طور امتحانی و یا از روی کنجکاوی وارد چنین محیط هایی شوند. به امتحانش هم نمی ارزد ... باور کنید ...

اما یک تذکر هم به دوستانی که در این محیط ها به دنبال جنس مخالف خود هستند این که مراقب باشید به چشم یک کالا به شما نگاه نکنند.

 

بیشتر مراقب باشیم .

 



نظرات شما عزیزان:

هشدار
ساعت11:27---17 مرداد 1393
ممنون از مطالب خواندیتان...
و یک نکته جالب در مورد این مطلب شما اینکه معمولا در چت روم ها افرادی با امتیاز بالاتر قادر به دسترسی به مکالمات افراد در صفحات خصوصی هستند. این افراد می توانند به طور همزمان به عنوان عضو جدید با چندین نام مختلف وارد شده و اعضای دیگر را به بازی بگیرند و صفحات خصوصی آنها را مطالعه کنند.
***همه فعالیت اعضا از طرف افرادی که امتیاز بالاتر دارند کنترل می شود***
این نکته برای کسانی است که فکر می کنند در صفحه خصوصی حرفهایشان خوانده و یا شنیده نمی شود.
از طرفی معمولا افراد باسابقه چت روم که حالا به زیر و بم هم آشنا شده اند با برقراری ارتباط با یکدیگر به طور همزمان، عضو جدید را به بازی می گیرند. یک بازی خطرناک که گاهی فرد جدید پس مدتی دچار سردرگمی و بی اعتمادی و در نهایت سرخوردگی خواهد شد چون نمی داند کدام صحبت را با کدام فرد مطرح کرده است.
لطفا این نظر را منتشر کنید تا شاید افراد با دقت بیشتری به این فضاها وارد شوند
پاسخ: سلام ... تشکر بابت نظر لطفتون و هشدار صحیح و دقیقتون ...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: بهترین چت روم آسیب شناسی چت رومها نقد و بررسی چت رومهامقاله در مورد چت رومهاحقیقت های چت رومهامعایب چت کردنهدف از چتچت با دخترپسرباحالچت تصویریشلوغ ترین چت رومباحال ترین چت رومنظارت

تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 | 16:34 | نویسنده : پیرو |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.